Zaslání Plzeňské karty poštou

Co je služba Plzeňská karta poštou?

Plzeňskou kartu je možné po osobním podání žádosti následně doručit prostřednictvím České pošty. Karta je zasílána jako obyčejné psaní na adresu uvedenou v žádosti o kartu.

Služba je poskytována při podání žádosti o novou kartu nebo o duplikát karty. V případě výměny karty službu nelze využít.

Plzeňská karta je z bezpečnostních důvodů zasílána nepřednabitá a blokovaná.

Odblokování karty lze provést prostřednictvím Infolinky PMDP. Postup pro odblokování je popsán níže. Pro následné dobití karty doporučujeme využít bankomaty České spořitelny nebo e-shop Plzeňské karty.

Kde mohu požádat o zaslání Plzeňské karty poštou?

Službu je možné využít na:

Zákaznických centrech PMDP

  • Denisovo nábřeží 12
  • Klatovská třída 12

Prodejních místech v Plzeňském kraji

  • Bělá nad Radbuzou, Bezdružice, Domažlice, Horažďovice, Horšovský Týn, Kašperské Hory, Klatovy, Kralovice, Manětín, Nepomuk, Rokycany, Stříbro, Sušice, Tachov, Zbiroh, Železná Ruda
  • podání žádosti o duplikát je možné pouze na místech, která tuto službu poskytují. Možnost využití služby na jednotlivých prodejních místech lze dohledat v seznamu prodejních míst

Co potřebuji k podání žádosti?

  • vyplněnou Žádost o vydání Plzeňské karty nebo Žádost o vydání duplikátu/změnu údajů
  • volba možnosti zaslání poštou je vyznačena přímo ve formulářích, zde uvedete adresu, na kterou chcete kartu zaslat
  • občanský průkaz nebo cestovní pas
  • průkazovou fotografii o rozměrech 35 x 45 mm (v Zákaznických centrech PMDP je možné pořízení fotografie na místě za poplatek dle platného ceníku)
  • doklad o nároku na slevu (v případě, že máte nárok na zlevněné jízdné, např. studentské)

Jaká je cena služby?

Cena služby je stanovena dle platného ceníku

Jak dlouho trvá, než mi karta přijde?

  • v případě nově vydané Plzeňské karty na Zákaznických centrech PMDP nejpozději 15. pracovní den od podání žádosti
  • v případě vydaného duplikátu Plzeňské karty nejpozději 10. pracovní den od podání žádosti
  • v případě nově vydané Plzeňské karty nebo duplikátu karty na prodejních místech v Plzeňském kraji nejpozději 25. pracovní den od podání žádosti

Jak postupovat při odblokování karty poštou?

Plzeňská karta je před odesláním zablokována z důvodu ochrany proti jejímu zneužití. Po převzetí zásilky s Plzeňskou kartou je nutno kartu odblokovat na infolince tel. 371 655 600, a to v pracovní dny v době od 7.00 do 18.00

Žadatel je na infolince identifikován prostřednictvím jména, příjmení, data narození, čísla karty a odpovědi na kontrolní otázku, kterou uvedl za tímto účelem v žádosti o kartu.

V případě druhého nesprávného uvedení odpovědi na kontrolní otázku pro odblokování je možno zajistit odblokování pouze při osobní návštěvě v Zákaznickém centru - Denisovo nábřeží 12 nebo Klatovská třída 12.

Plzeňská karta bude plně funkční na všech zařízeních provozovaných PMDP nejdříve 24 hodin po jejím odblokování. (prodleva na zařízeních např. dopravců v IDPK je závislá na vnitřních pravidlech těchto subjektů a může být v některých případech i v rozsahu několika dnů).

Žádám o duplikát Plzeňské karty, jak je to s převodem kupónu/elektronických peněz na novou kartu?

Na staré kartě mám aktivovaný platný kupón

  • při podání žádosti o duplikát karty bude vydán náhradní jízdní doklad s platností nepřesahující předpokládaný termín doručení duplikátu Plzeňské karty poštou či konec platnosti kupónu na původní Plzeňské kartě
  • na duplikátu karty, který přijde poštou, již bude aktivované časové předplatné jako na původní Plzeňské kartě

Na staré kartě mám nahrané elektronické peníze

  • v případě, že při podání žádosti bude odevzdána původní funkční karta, bude na duplikátu karty, který přijde poštou, aktivovaný zůstatek elektronických peněz jako na původní Plzeňské kartě
  • v případě, že při podání žádosti nebude odevzdána původní funkční karta (ztráta, odcizení), obdrží zákazník potvrzení o podání žádosti na zjištění zůstatku elektronických peněz na původní kartě s nejbližším možným datem převedení zůstatku na novou kartu, které proběhne na zákaznickém centru PMDP

Na kartě jsou vytištěny špatné údaje, jak v tomto případě postupovat?

V případě zjištění, že údaje na kartě nesouhlasí s osobními údaji uvedenými v žádosti, je žadatel povinen podat oznámení o těchto vadách, a to osobně v Zákaznickém centru - Denisovo nábřeží 12 nebo Klatovská 12, nejpozději do 30 dnů od převzetí/aktivace karty.

Reklamaci je ve výše uvedeném termínu možné podat také na internetových stránkách www.pmdp.cz prostřednictvím elektronického reklamačního protokolu.

Pokud došlo k pochybení na straně vydavatele karty, duplikát karty bude zhotoven bezplatně a následně opět zaslán poštou na adresu uvedenou v žádosti.

Na uplatnění reklamace se vztahují podmínky stanovené Reklamačním řádem.

 

Doplňující informace:

Vydavatel si vyhrazuje právo zablokovat přístup ke Službě, změnit nebo pozastavit některou ze služeb poskytovaných v rámci Služby na dobu nezbytně nutnou, bude-li to zapotřebí z důležitých, zejména bezpečnostních nebo technických příčin.

Vyjma odblokování karty na infolince je Žadatel povinen zajistit, aby se třetí osoba neseznámila s bezpečnostními prvky Žadatele (kontrolní otázka, odpověď na kontrolní otázku). Porušení této povinnosti včetně volby způsobu doručení nebo doručovací adresy tak, že příjemcem bude osoba odlišná od Žadatele, je považováno za porušení Obchodních podmínek, tj. porušení povinnosti Žadatele dodržovat všechny v Obchodních podmínkách a právních předpisech stanovené zásady k zajištění bezpečnosti elektronického peněžního prostředku.