Výměna Plzeňské karty

Objednejte se na www.uradbezcekani.cz (více informací najdete v textu níže)

Kde lze podat žádost o výměnu Plzeňské karty?

  • Zákaznické centrum PMDP - Denisovo nábřeží 12
  • Zákaznické centrum PMDP - Klatovská třída 12
  • Městský obvod Plzeň 2 - Slovany - Koterovská tř. 83
  • Městský obvod Plzeň 4 - Doubravka - Mohylová 1074/61

Kdy mám žádat o výměnu Plzeňské karty?

V případě, že se blíží konec platnosti Vaší Plzeňské karty (platnost je vytištěna přímo na kartě), je třeba dostavit se alespoň měsíc před datem expirace na jedno z výše uvedených prodejních míst PMDP a zažádat zde o výměnu Vaší Plzeňské karty

Měsíční lhůta pro výměnu Plzeňské karty je stanovena z důvodu bezproblémového přenosu případného platného jízdního kuponu či hotovosti na elektronické peněžence z původní karty na nově vydaný nosič (po skončení platnosti Plzeňské karty je karta automaticky zablokována a nelze ji dále využívat jako platný jízdní doklad)

Co potřebuji k podání žádosti?

Vyplněný formulář „žádost o výměnu Plzeňské karty“ a formulář „Obecné obchodní podmínky“ (formuláře jsou k dispozici na Zákaznických centrech PMDP nebo ke stažení v sekci formuláře). Při podání žádosti budete pracovníkem sběrného místa požádáni o

  • podpis
  • aktuální fotografii (možnost pořízení fotografie na místě při podání žádosti, vyjma ÚMO Plzeň 2 – Slovany)
  • občanský průkaz nebo cestovní pas
  • 170 Kč (netýká se držitelů bezplatného tarifu Důchodce nad 70 let či držitelů zlevněné časové předplatné jízdenky s platností 365 dnů v zóně 001 Plzeň pro kategorii cestujícího „Důchodce“, v těchto případech se poplatek za výměnu PK neúčtuje)

Nepřehlédněte

U dětí do 15 let žádá o PK zákonný zástupce, který musí mít dítě zapsané v občanském průkazu nebo předložit rodný list dítěte. Možné je též předložit platné občanské průkazy dítěte i zákonného zástupce, z nichž je možné spolehlivě ověřit identifikační údaje (jméno, příjmení, bydliště) a bez jakýchkoliv pochybností dovodit vztah mezi nimi.

V případě podání žádosti nebo vyzvednutí nové Plzeňské karty třetí osobou je nezbytné předložit ověřenou plnou moc (ke stažení ZDE).

V případě, že máte zájem o PK + Senior Pas formulář ke stažení naleznete zde

Kdy si mohu vyzvednout novou Plzeňskou kartu?

Nová Plzeňská karta bude připravena do 20 pracovních dnů, v případě nutnosti je možné vystavit kartu i na počkání po uhrazení poplatku dle platného ceníku.

Co potřebuji k vyzvednutí nové Plzeňské karty?

  • kontrolní útržek žádosti (vydá obsluha při podání žádosti o výměnu PK)
  • původní Plzeňskou kartu, které končí platnost
  • občanský průkaz nebo cestovní pas u dětí do 15 let:
    • zákonný zástupce, který podával žádost – stačí občanský průkaz
    • zákonný zástupce, který nepodával žádost – občanský průkaz, ve kterém je dítě zapsáno nebo rodný list dítěte

Nová Plzeňská karta se vydává na 5 let od data vydání

Rezervace termínu

Rezervujte si konkrétní čas, během kterého budete přednostně obslouženi v Zákaznickém centru PMDP na Denisově nábřeží. Učiníte tak prostřednictvím internetové aplikace Úřad bez čekání na www.uradbezcekani.cz

Postup rezervace je následující:

  • na stránce www.uradbezcekani.cz vyberte agendu PMDP, Plzeňská karta - nová karta, výměna karty, duplikát
  • prostřednictvím kalendáře vyberte termín a hodinu
  • vyplňte vaše jméno, příjmení a e-mailovou adresu, na kterou bude automaticky zasláno potvrzení objednávky a stiskněte tlačítko "Objednat"
  • obdržíte e-mail, ve kterém potvrdíte objednaný termín kliknutím na "Odkaz pro potvrzení registrace"
  • potvrzení objednaného termínu je nutné provést do 30 minut od vytvoření rezervace, jinak bude rezervace zrušena
  • po potvrzení objednaného termínu Vám bude automaticky vygenerován PIN
  • v objednaném termínu si pomocí tohoto PINu vytiskněte pořadový lístek přímo v Zákaznickém centru PMDP na Denisově nábřeží
  • ve vyvolávacím sytému zvolte ve spodní části červené tlačítko "objednaní klienti", zadejte svůj PIN kód, systém Vás automaticky přiřadí k rezervované přepážce a zobrazí informaci na světelných panelech vyvolávacího systému

Na jednu rezervaci termínu lze provést pouze jeden úkon nebo vyřídit jednu žádost!